Mynämäki! (Del 1)

(Min utbytesstudents hund, Martta, supergullig!)
 
 
Hej! Idag kom vi tillbaka från Mynämäki. Lite tråkigt att behöva åka tillbaka, det var sjukt kul där tycker jag! Fick rätt ordentligt med pengar att ta med av mamma och pappa, närmare 200 euro men köpte bara två saker. Som tur är får jag behålla det som blev kvar, över 160 euro, yay! Men som tur är så kommer det hit om ett tag, då ska vi hitta på en massa kul! Min utbytesstudent var jättesnäll och vi hade det jättetrevligt. Längtar sjukt tills hon och de andra kommer hit till Stockholm! Vår båt anlände till hamnen 06.10 och vi vaknade en timme före. Den här dagen har gått åt att sova och vila. Tänkte gå igenom dag för dag nu.
 
Söndag: På söndag åkte vi. Vi hade riktigt kul på båten. Först åt vi buffe, väldigt mycket mat blev det för min del! Ordentligt med efterrätt också! Sen gick vi runt lite i affärerna. Tax Free, parfymeriet och sen den där andra affären med leksaker och kläder och det. Köpte lite choklad, annat godis och läsk. Vi var också i bollhavet, hehe... Och så skaffade vi tatueringar, asså inte äkta såklart. Så var vi i Starlight Palace och drack sånna där blinkande drycker, drack en med mango smak, jättegott! Så skulle man vara i hytterna klockan 11.00 så när vi hade fixat oss och satt på pyjamas så hade klockan hunnit bli 12.00 så vi gick och la oss. Men vi lyckades ändå inte somna. Varje gång vi bestämmde oss för att somna så började någon antingen skratta eller så hände något annat. Bl.a så anlände båten till mariehamn och så började någon prata i högtalarna så att vi vaknade och så började något larm pipa. Alltså slutsatsen blev en helt sömnlös natt.
Vi på båten.
 
"Drinkarna".

Tatueringarna.
I bollhavet.
 
Mat!
 
Efterrätt!
 
Tänkte göra inlägget i flera delar, annars blir det för rörigt och långt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback