Mynämäki! (Del 2)

Här kommer del 2!
 
Måndag: Vi kom fram till hamnen i Åbo väldigt tidigt och vi var totalt utmattade efter en helt sömnlös natt. Vi åt frukostbuffe på båten. Sen kom lärare och föräldrar och hämtade oss. Jag var supertrött och mådde lite illa hela dagen. Jag vilade lite i bilen. När vi kom fram till skolan så fick vi träffa våra utbytestudenter och lämna våra väskor i ett rum. Sen hade vi bara en vanlig skoldag. Sista lektionen hade de simning. Det som var lite speciellt var att de hade en egen pool/simhall på skolan. Det var väldigt olikt på andra sätt också, de hade t.ex. separat idrott för tjejer och killar och de var alltid tvungna att stå upp tills läraren kom in och sa att de fick sitta ner. Jag simmade inte utan kollade bara på. Efter skolan körde hennes pappa hem oss. Vi gjorde lite mellis och hon visade runt lite och så. Vi spelade också på hennes brorsas Xbox 360. Sen när det blev tråkigt så åkte vi hem till en annan tjej som också har utbytesstudent. Där var redan dem två och fyra andra. Två från oss, två från dem. Middag åt vi hos min utbytesstudents kusin som han också hade utbytesstudent. Sen gick vi och åkte skridskor i samma grupp som vi hade varit med hos den där tjejen. När vi kom hem så kollade vi på tv, åt kvällsmål och jag duschade. Sen gck vi och la oss halv elva ungefär.
 
Deras pool.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback