Mynämäki! (Del 3)

Här är del 3!
 
Tisdag: Vi åkte skolbuss till skolan som morgonen före. Vi hade bara dem två första lektionerna som båda var spanska och sen hade vi lunch. Efter det fick alla vi hämta ut en mattsäck från skolcafeterian och så satte vi oss i en buss och begav oss mot Åbo. Vi hade en guidad tur. Vi såg många platser från bussen, vi åkte runt väldigt länge. sen gick vi in i Turun linna där vi också hade en guide. Hon visade oss runt rätt länge. Det var faktiskt inte så trist som jag hade förväntat mig. Efter det gick vi till Tuomiokirkko. Kollade runt lite och så. Efter det samlades alla under balkongen där dem har joulurauhan julistus där lärarna babblade en stund. Dem pratade rätt länge, kändes det som i alla fall men efter att dem var klara så delades alla i några grupper. Vi var ungefär si sådär 14 kanske? Vi begav oss mot centrum i vår lilla "grupp" eller vad man nu ska kalla det. Vi var inne i en galleria ett tag, kollade på kläder och så. Hittade faktiskt en del men köpte inte det för andra gjorde det men ska passa på att köpa det nu i Sverige. Det var bl.a en jeansväst, sailor kofta/jacka, en ärmlös skjorta och lite annat som jhag själv hittat för rätt länge sen. När vi började bli hungriga så gick vi och åt pizza på världens bästa pizzeria. helt ärligt, om ni är i Åbo så måste ni besöka den! Den heter Dennis pizza och dem har världens bästa pizzor enligt mig. Dem är så tunna, det är det bästa med dem! Jag åt en calabreze (stavning?), och den var jättegod. Vid ungefär 19.00 så hämtade Emmis pappa oss och en annan tjej och hennes utbytesstudent och dem kom hem till oss. Vi lagade lite mat och kollade på tv. När dem hade gått så duschade jag, kollade på lite tv och sen gick vi och la oss. Det var en riktigt kul dag!
 
Någon staty som vi såg från bussen.
 
Fjanttar oss i bussen. Äppeljuice, någon?
 
YUMM!!
 
Utsikter från bussen.
 
Dem enda sakerna jag köpte. en ring och en body butter som jag redan visat upp, visst är jag duktig som inte shoppar loss, haha.
 
Där hade ni ännu en dag, hejdå!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Stina säger:

Asså wtf! ska den där ringen vara på nageln sådär?!

Svar: Asså vafan?! Äru dum eller??!!
Aava, Pinja, Lisa och Natalie

2013-04-09 | 19:27:28
Lina säger:

aa, absolut, man ska ha den på nageln! -.- Är du dum eller? Hon visar ju bara upp den

Svar: Aa, tack så mycket! :)
Aava, Pinja, Lisa och Natalie

2013-05-13 | 20:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback